Friday 24 June 2011

24.06.2011


Being a little girl, always at the beginning of the summer my mom made a strawberry cake for my birthday. Every year the same, strawberry cake. Poland has so many of them in the summer. You buy kilograms, whole baskets on the markets or even on the streets from peoples gardens. My bithday is for me the smell of summer and the strawberries of course. I am baking one such a cake for my family today. I wish I could share it with my mom too, but she lives so far …
If you feel like joining, you are welcome, today a strawberry day ;-)
Have a nice weekend.

Kiedy byłam małą dziewczynką, na początku lata, mama piekła na moje urodziny, ciasto z truskawkami. Co roku czekałam na to samo ciasto. Lato w Polsce kojaży mi się zawsze z truskawkami, które można kupić na kilogramy, na ryneczku, czy na ulicy od kogoś kto przywiózł truskawki ze swojego ogrodu. Moje urodziny, pachną zawsze truskawkami i latem. Dzisiaj upiekłam ciasto z truskawkami dla swojej rodziny. Szkoda, że nie mogę podzielić się nim, również z mamą, mieszka tak daleko….
Jeśli macie ochotę dołączyć do mnie dzisiaj, zapraszam.
Dzisiejszy dzień, truskawkowy dzień! ;-D
Życzę miłego weekendu.